fbpx
Close Sidebar
functional photo
Оскільки школа – це заклад, вона проявляє себе відповідно. Наприклад, продукує безліч офіційних документів. А там, де документація, завжди повно канцеляризмів та інших мовних казусів, притаманних офіційно-діловій мові.
Коли школа продукує документи, зрозуміло, що вона використовує офіційно-діловий стиль. Проте якою мовою має користуватися школа, коли виходить у публічний простір, наприклад, створивши свій сайт і комунікуючи через нього?

Тоді всі права перебирають публіцистичний стиль і літературна норма. Проте далеко не всі школи, чомусь, демонструють здатність переключатися з одного стилю на інший, і шкільна комунікація починається і закінчується офіційно-діловим стилем. Це неправильно, бо кожний мовний стиль справді має своє призначення, а публічна комунікація здійснюється, зазвичай, у публіцистичному стилі.

Ми зробили першу підбірку мовних казусів, які продукують школи при «перекладі» з офіційно-ділового мовлення в публіцистичне. Час від часу робитимемо такі підбірки далі.

…від учня 5-В класу Потапенко Деніса

 

…від учня 5-В класу Деніса Потапенко

 

У публіцистичному мовленні, як правило, спочатку називаємо ім’я, потім прізвище. Подивіться, як підписані матеріали в газетах та журналах, як пишуть імена ведучих та експертів у телепрограмах
Режим роботи школи

 

Розклад уроків, робочій день, школа працює з… до…, час роботи школи Школа – режимний об’єкт? Школа працює не за режимом, а за годинами роботи.
Знакові працівники

 

Наші працівники. Педколектив Якщо ми говоримо, що є «знакові» працівники, це означає, що є й інші, «незнакові». Така лексика є зневажливою щодо працівників школи
Калейдоскоп шкільних подій

 

Новини. Події У публіцистичному мовленні потрібно прагнути лаконічності, чіткості висловлювання. «Калейдоскоп шкільних подій» – висловлювання з певним пафосом, але те ж саме можна сказати чіткіше.

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, PayPal чи Патрон – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Become a Patron!

Підтримати сайт

Підписуйся на TeenCorr-листи

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»
functional photo
Майже всі київські школи розмістили на своїх сайтах документи з протидії булінгу та телефони довіри. Майже, проте не всі. У деяких школах булінгу, вочевидь, уже немає. Зважаючи на те, що сайти деяких шкіл не існують, або на ремонті чи на реконструкції: №№ 7, 22, 35, 71, 104, 147, 164, 179, 183, 185, 187, 216, 229, 242, 252, 257, 298, 299, 306, 312, 330, хоч щось антибулінгове нам не вдалося знайти на сайтах шкіл №№ 4, 5, 14, 17, 31, 38, 40, 43, 55, 62, 64, 74, 75, 92, 97, 106, 108, 111, 113, 121, 124, 131, 132, 135, 137, 143, 144, 145, 148, 149, 153, 155, 158, 159, 162, 165, 169, 170, 171, 174, 177, 194, 202, 208, 210, 214, 219, 221, 222, 223, 224, 226, 230, 232, 235, 239, 245, 247, 256, 258, 260, 265, 268, 271, 273, 278, 279, 283, 285, 295, 303, 305, 309, 310, 318, 326, 329. Це не означає, що антибулінгової інформації на сайтах цих шкіл немає. Це означає, що шукали з метою знайти: тобто, перевірили всі підменю третього рівня, списки документів, різні блоки тощо. Але не знайшли. Може, раптом знайдеться. А може, ці школи вже перемогли булінг.

Безліч шкіл не створили окремий антибулінговий розділ на сайті, а просто обійшлися розміщенням антибулінгових документів. Окремий розділ меню «Стоп булінг!» («Антибулінг», «Протидія булінгу») має лише певний відсоток шкіл. І ще менший відсоток не заховав цей розділ десь, а розташував його наочно, у меню першого рівня.

Розташування розділу вкрай важливе, бо його практичне значення – швидко зорієнтувати батьків і дітей у прикрій ситуації. Інформація, що розміщується в розділі, потрібна саме для цього. Украй важливо, щоб дитина або доросла людина на емоціях, зайшовши на сайт, могла б легко побачити, куди телефонувати, до кого звертатися, щоб захистити себе. Підменю, заховані на другому-третьому рівні основного меню сайтів цьому не сприяють. Спробуй-но відшукай!

Як і за опису основних параметрів якості шкільних сайтів, так і у цьому разі ми помітили, що наявність чи відсутність розділу про антибулінг у меню першого рівня ніяк не пов’язана зі статусом школи. Цікаво, але булінгу радикально «немає» у деяких ліцеях та гімназіях столиці, принаймні, на сайтах про це ані слова. Натомість в інших закладах різного статусу цей розділ розміщено так, щоб його було справді легко знайти.  

З дизайну і контенту сайтів видно, що школи відчули себе зобов’язаними опублікувати шкільну антибулінгову документацію, посилання на законодавство і буклети різноманітних правозахисних організацій. Майже кожна школа опублікувала план заходів щодо запобігання булінгу. І лише деякі школи розмістили контент, який свідчить про проведення заходів – фото, розповіді про них. Видно, що в цих школах антибулінгові заходи справді проводилися.

Більшість шкіл в антибулінговому розділі публікує інформацію, спрямовану на дві аудиторії: батьків та дітей. Батькам – посилання на законодавство і зразки заяв, дітям – телефони довіри та деінде антибулінгові відео. Чи це достатня антибулінгова комунікація? Навряд чи.

Як комунікувати тему булінгу на шкільному сайті? Першим чином – виносити антибулінговий розділ в основне меню чи через окремий елемент на головну та інші сторінки сайту, щоб діти та дорослі могли легко його знайти. По-друге, контент розділу має чітко відповідати на запитання, що робити й до кого саме звертатися по допомогу. І буклетів громадських організацій тут явно недостатньо. З інформації розділу дитина та дорослий мають швидко зрозуміти, до кого саме вони можуть звернутися в школі. Звісно, найбільш адекватні тут – школи, які опублікували мобільний телефон чи вайбер директора – видно, що такі директори констатують, що несуть відповідальність за те, що коїться з дітьми. По-третє, інформація розділу має орієнтувати. Тобто, дорослий і особливо дитина з інформації розділу мають зрозуміти, що їм пропонують звернутися не стільки до особи, яка ось прямо тут щось зробить, а насамперед до особи, яка не залишить дитину один на один з проблемою, оперативно підтримає і зорієнтує. Більше про булінг – на нашій антибулінговій платформі http://teencorr.com.ua/bullyingua, https://www.facebook.com/uabullying, https://t.me/bullyingua, https://www.instagram.com/bullyingua. Потрібно прописати алгоритм дій для дітей: сказати, що вони можуть зателефонувати батькам, директору школи або класному керівникові чи розповісти їм про булінг при зустрічі. Інформація має бути видана таким чином, щоб дитина, читаючи, не відчувала «скляної межі» між собою та керівництвом школи в цьому питанні. Крім того, дітям потрібно роз’яснити, що права мають обидві сторони: і той, хто став жертвою булінгу, і сам булер, і обидві сторони можуть захищатися, проте школа в будь-якому разі сприятиме здійсненню законних прав.   

Аудиторій, на які спрямована антибулінгова інформація, не дві: не тільки батьки і діти. До цих аудиторій також належать і вчителі, і булери, і їхні батьки, і працівники різних інституцій, які мають відношення до цього питання. Це потрібно враховувати при створенні антибулінгової інформації для шкільного сайту. Лише декілька шкіл опублікувало інформацію про відповідальність за булінг, яка спрямована на тих, хто булліть. Більшість шкіл нічого про неї не сказали.  

Школа може комунікувати, що булер – це той, хто зазіхає на здоров’я іншої людини, тим більше, діти-булери, як правило, не поінформовані про якісь патологічні стани здоров’я своїх потенційних жертв, і не враховують цього, коли буллять. Проте за зазіхання на чуже здоров’я і життя є відповідальність за законом, і всі діти мають про це вчасно дізнаватися. Від того, як школа налагодить інформування про це, залежить відсутність толерантності дітей до булінгу. 

Тому для якісного інформування школи можуть розробити динамічні, оновлювані блоки сайту про булінг, а не просто статичні сторінки. Про антибулінг можна й потрібно регулярно писати в новинах школи та на сторінках у соціальних мережах із найпершою метою – просто поінформувати дітей про відповідальність, виховуючи в дітей звичку відчувати її.

Також школа має можливість зробити підбірку проєктів громадських організацій та різноманітних ресурсів про антибулінг та ознайомлювати дітей із цими проєктами у своєму інформуванні.

Фото: Dee 

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, PayPal чи Патрон – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Become a Patron!

Підтримати сайт

Підписуйся на TeenCorr-листи

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»
functional photo
Є майже зовсім порожні шкільні сайти. І є школи, на сайтах яких сумлінно підібрано геть усе: докладно представлена і виховна, і навчально-методична робота, і всі подробиці про адміністрацію школи та управління, і ліцензії, і чого тільки немає. Дві крайнощі. Так і виходить: школи кидаються від творчого процесу, від бажання зробити шкільний сайт теплим і цікавим до відвертої бюрократії, і ніяк не можуть вибратися з цього замкненого кола. Між ними, як водиться, золота середина: сайти, до створення яких адміністрація підійшла розважливо. Що значить «розважливо» у практичному розумінні? Як це?

Нам уже відомі два принципи, які визначають комунікацію через шкільний сайт. Більше про них у пості. Який контент створювати для шкільного сайту, спираючись на ці принципи? – Корисний масовій аудиторії. Усе стає на місця, якщо підійти до наповнення шкільних сайтів з боку мас-медійної теорії. Ось у вас є сайт, і є меню – виважене, незахаращене рівнями і рубриками – приклади таких меню ви можете подивитися в пості з рейтингом найкращих шкільних сайтів. А про архітектуру сайтів, рівні і рубрики читайте тут.

Яким має бути контент шкільного сайту?

  • корисним
  • інформативним
  • зрозумілим
  • чітким
  • цікавим
  • актуальним

Чи є на шкільних сайтах контент, який не відповідає цим маркерам і є нецікавим для якоїсь з аудиторій? Який контент відповідає всім цим маркерам і є наймасовішим – таким, що об’єднує всі аудиторії сайту?

Через те, що аудиторія шкільних сайтів неоднорідна, дійсно маємо таку ситуацію, що контент, корисний одній аудиторії, нецікавий і некорисний іншим. Тому майже всі школи ділять його на розділи «Учням», «Батькам», «Учителям» – щоб кожна з аудиторій могла знайти контент, корисний собі, у якомусь із цих розділів сайту.

Межі формалізму

Пам’ятаєте, в книзі Наталії Чапліної: «Скажи, читатель, бывал ли ты в учительской? Нет, не на минутку за журналом или голобусом. Не в горький час, когда над головой разряжаются молнии праведного педагогического гнева и ничего, кроме собственных тапочек, не видишь. Ты просто так бывал в учительской? Посидишь час-другой, осмотришься и поймешь характер школы, узнаешь, как живется в ней ученикам и учителям. Бывает, главное место в учительской занимает доска с приказами: «Срочно сдать!..», «Строго предупредить!…», «Указать…», «Объявить…». Разговоры в такой учительской тяжелые. Зато в другой учительской на столах и подоконниках, во всех свободных уголках тянутся к свету, топорщатся бутонами цветы. И объвления на стенде другие: «Поздравляем…», «Объявить благодарность…», «Уважаемые коллеги, напоминаем…». В переменку учителя успевают и чайку выпить, и пошутить, и посоветоваться. Уютно. Тепло». Ця книжка написана в 90-ті. Але сучасні шкільні сайти нагадують ті самі стенди зі шкільних учительських.

Необхідність комунікувати через сайт одразу як мінімум із трьома аудиторіями змушує чимало шкіл транслювати максимально узагальнену бюрократичну інформацію: нормативно-правові документи, накази тощо. Це не робить жодний із сайтів цікавішим і кориснішим, проте дозволяє школам вважати, що як заклади вони свою контентну місію таким чином виконали. Чи насправді є необхідність публікувати всю цю «нормативку» на шкільних сайтах?

Певно, школа може й має публікувати актуальну нормативно-правову інформацію, створену різними освітніми інституціями, якщо це напряму стосується функціонування школи як закладу освіти. Проте це не означає, що школа має захаращувати цими документами весь шкільний сайт. Якщо школа вважає себе зобов’язаною публікувати нормативно-правові документи, варто також робити якісь форми для коментарів, обговорення – щоб аудиторії змогли залишити свої примітки. Досвід школи №78 демонструє, що «нормативку» можна розмістити на сайті акуратно, не захаращуючи основне меню й не перевантажуючи сайт.

functional photoРозміщуючи якийсь розділ на сайті, потрібно обмірковувати, як його сприйматимуть представники тієї чи іншої аудиторії. Буває, школа публікує на сайті внутрішню «нормативку», створену для педагогічного колективу, а не для батьків чи, тим більше, дітей. Наприклад, у розділах сайту про булінг майже всі школи публікують накази щодо проведення антибулінгових заходів у школі, замість опублікувати, наприклад, фото з цих уже проведених заходів. Публікація наказів ніяк прямо не стосується ані батьків, ані дітей – їх мають виконувати, насамперед, педагоги. Тож мета публікації наказу про антибулінгові заходи на шкільному сайті незрозуміла: для кого це, навіщо, адже це просто внутрішній документ школи? А ось фото з таких заходів зацікавили би всіх. Але деякі школи, щоб продемонструвати антибулінгову активність, займаються певною демагогією: публікують ці накази з переліком ще не проведених заходів, замість розповісти й показати по факту, що дійсно було зроблено. 

Так само неоднозначно сприймається розділ «Ми ними пишаємося» – про тих, ким пишається школа. Схоже, школи, які опублікували такий розділ, представляють себе адептами «успішного успіху», виділяючи якихось окремих людей на тлі «всіх інших», які до дошки пошани ще не дотягнули. Сенсу в такому «пишанні» мало: адже за логікою в якісній школі успішність учнів має бути нормою, а не одиничним явищем, гідним дошки пошани. І створюючи таку «дошку пошани», школа комунікує не те, що її учні є успішними, а те, що серед «сіреньких» є деякі, яких можна виділити. Одразу ж виникає запитання: ці успішні, а всі інші які? Багатьох дітей і батьків цей розділ навряд чи замотивує, проте загонить у комплекси: діти вчитимуться з відчуттям, що можуть не дотягнути до планки, завданої школою. Крім того, мало хто має ілюзії, що справді успішні люди досягають чогось більше всупереч, аніж завдячуючи.

Деякі школи створюють підменю «Звіт директора», «Внутрішня система забезпечення якості освіти», «Вакансії», «Фінансовий звіт», «Запитання до директора», «Структура навчального року», «Прийом до 1 класу», «Видатні випускники», «Освітні програми», «Територія обслуговування», «Матеріально-технічне забезпечення», «Правила прийому до школи», «Результати моніторингу якості освіти», «Наші досягнення», «Режим роботи» і наповнюють ними основне меню шкільного сайту.

Бачимо, що ці підменю можуть бути корисні вже не всій аудиторії сайту, а лише окремим сегментам. Таким чином у підменю «Про школу» вони звужують аудиторію – ідуть урозріз із принципом масовості. Тож ці підменю перевантажують, захаращують розділ з інформацією «Про школу».

Якщо хочеться залишити ці підменю на сайті, їх можна винести в інші розділи основного меню, спрямовані на вужчу аудиторію. Наприклад, деякі школи роблять для розділу меню «Про школу» підменю «Загальна інформація» та «Структура закладу», а вужчі підменю виносять у розділ меню «Освітній процес» – у підменю «Організація освітнього процесу», «Локальні документи закладу» та «Нормативно-правова база». Цікавішими та менш бюрократичними ці розділи не стають, але основне меню виходить, принаймні, структурованішим.

functional photo

Структура меню сайту однієї зі столичних гімназій

Аудиторія шкільного сайту неоднорідна, про це докладніше поговоримо у наступних постах. Проте розуміємо, що аудиторію шкільних сайтів потенційно складають три великі групи користувачів: батьки, учителі та школярі. Отже, на шкільному сайті може бути інформація, корисна батькам, учителям та школярам. Крім того, аудиторією шкільного сайту є адміністрація школи, районних та міських управлінь освіти, взагалі освітяни та представники інших галузей. Має бути контент, корисний для них.

Контент, що стосується виховних заходів і поведінки дітей у школі, стосується всіх груп аудиторій, не ділить їх, а навпаки, об’єднує, тож є найбажанішим. Тим більше, що саме з фото та заміток про такі заходи й участь у них дітей більшість відвідувачів сайту, ким би вони не були, складатимуть враження про заклад.

Узагальнюючі і цікаві всім аудиторіям розділи «Про школу» та «Контакти». Столичні школи по-різному підходять до наповнення цих розділів. Деякі, щоб спростити користування сайтом, виносять контакти у футер, щоб не виносити цей розділ у основне меню, цілком логічно спрощуючи його.

Який контент розміщують у розділі «Про школу»? Будь-хто, хто зайде на сайт, з цього розділу зможе взяти повну інформацію про історію та сьогодення школи, її традиції, адміністрацію, педагогічний колектив, напрями роботи, розклад дзвінків, час роботи тощо.

Дуже показовий позитивний досвід шкіл, які винесли в окремі розділи чи в розділ «Про школу» контент про шкільний музей, бібліотеку, їдальню, медпункт, групу подовженого дня, психологічну та соціально-педагогічну служби, спортивний розвиток, шкільний театр, журнал чи газету. Дійсно, багато шкіл ігнорують роботу деяких шкільних підрозділів і ніяк її не висвітлюють. А деякі школи – навпаки, просувають контент про роботу цих підрозділів на шкільному сайті, і це робить сайт кориснішим для всіх груп відвідувачів. Деякі школи навіть мають окремі сайти про свою шкільну бібліотеку, роботу психолога тощо. Видно, що ці школи не забувають висловити повагу та інтерес до роботи спеціалістів та спеціалізованих підрозділів. Про такі проєкти ми розповімо в наступних постах.

Цікаві й об’єднуючі для всіх аудиторій підменю розділу «Про школу»: «Експериментальна робота», «Органи управління школою/гімназією/ліцеєм», «Співпраця з громадою», «Сторінка директора», «Екскурсія школою» тощо. Усі ці підрозділи можуть бути наповнені інформацією, корисною різним аудиторіям.

functional photo

Фрагмент сайту київської школи №280

Добре, коли всі розділи меню шкільного сайту передбачають певну динамічність – те, що їх будуть оновлювати та комунікувати через форми. Навіть у більш статичних підменю можна запросити аудиторію – батьків, дітей, – до спілкування. Наприклад, у розділі про історію школи запропонувати аудиторії надсилати дані, фото про школу – це дасть можливість із часом поліпшити, зробити цей розділ більш цікавим.

Новини

Найдинамічніший розділ, який може бути на шкільному сайті – новини школи. Ось у цьому розділі справді можна показати багато: розповідати про успіхи і досягнення дітей у конкурсах та секціях, повідомляти батьків та колег про якісь шкільні події, роз’яснювати нормативно-правову інформацію тощо. За визначенням, інформація, яка полягає в основу новини, має бути актуальною, оперативною, тому добре, коли цей розділ оновлюється якнайчастіше. Це вимагає побудови процесу періодичного виробництва та публікації контенту.

Новини зовсім не обов’язково виносити в меню: їх просто може бути виведено на головній, першій сторінці сайту. Докладніше про створення меню та його підрозділів поговоримо в наступних постах.

Отже, який контент розміщувати на шкільному сайті, щоб він точно був корисним? 

  • новини
  • інформацію про роботу підрозділів (бібліотеки, музею, психологічної служби, групи подовженого дня, спортивного залу та ін.)
  • про історію школи та людей, які в ній навчалися
  • екскурсія школою
  • про традиції
  • про педколектив

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, PayPal чи Патрон – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Become a Patron!

Підтримати сайт

Підписуйся на TeenCorr-листи

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»
functional photo
Проєкту «Учитель-блогер» – декілька місяців, за цей час на його сторінці було опубліковано кілька текстів про те, як робити шкільні сайти. Давайте узагальнимо: що про створення шкільних сайтів з цих текстів нам уже відомо ?

Ми визначили два принципи, що визначають комунікацію через шкільний сайт. Перший: що та інформація, яку розповсюджує школа, є масовою, а відповідна діяльність – мас-медійною. Другий: у мірі, в якій школа надає послуги, вона має бути клієнтоорієнтованою. Ці висновки випливають з теорії масових комунікацій та маркетингу. І усвідомлення цього впливає на те, як ви підійдете до створення шкільного сайту.

Крім цього, ми вже визначили, що і на конструкторах безкоштовних хостингів, і на популярних CMS можна зробити погані шкільні сайти, а можна – якісні. Більшість сайтів, зроблених у конструкторах безкоштовних хостингів є неякісними. Щоб отримати якісний, цікавий, сучасний сайт, потрібно його створювати у шаблонах Wordpess, Tilda, Drupal чи інших популярних CMS, а не в конструкторах безкоштовних хостингів.

Хороший, якісний сайт має бути незахаращеним непотрібною інформацією, має відповідати запитам і очікуванням відвідувачів. Перед тим як починати створювати сайт, потрібно подумати над його юзабіліті – чи буде зручно ним користуватися.

Якісний сайт має чисту, ясну, чітку архітектуру. Він не має переповнених, захаращених меню. Чим менше рівнів підменю, тим краще.

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, PayPal чи Патрон – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Become a Patron!

Підтримати сайт

Підписуйся на TeenCorr-листи

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»
functional photo

Отже, нам уже відомі два принципи, які визначають комунікацію через шкільний сайт.

Згадаємо, про що вони.

Школа і мас-медіа

Школа транслює мас-медійну інформацію – та інформація, яка міститься у книгах, підручниках, уроках, навчальних матеріалах, є мас-медійною.

У попередніх постах ми вже говорили про те, що заклади освіти, як і інституції інших галузей, є розповсюджувачами масової інформації. Тобто, у будь-якому разі інформація, яка розповсюджується, зокрема, на шкільних сайтах та у соцмережах, працює на загал і в разі нерозуміння принципів мас-медійної діяльності це відбувається неконтрольовано для розповсюджувача.

Школа і клієнтоорієнтованість

У тій мірі, у якій школа надає освітні послуги, для неї працює принцип клієнтоорієнтованості.

Принципів, які визначають комунікацію через шкільний сайт, можна назвати більше. До інших дійдемо згодом і поговоримо про них у наступних постах.

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, PayPal чи Патрон – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Become a Patron!

Підтримати сайт

Підписуйся на TeenCorr-листи

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»
functional photo
У сучасному законодавстві про освіту йдеться про надання освітніх послуг. Поняття послуги – економічне, маркетингове. І в парадигмі маркетингу надавач послуги має бути клієнтоорієнтованим.

Поки що освітнє законодавство тільки торкнулося економічної, маркетингової мови й ще не фіксує набувачів послуги як клієнтів, але оскільки поняття послуги – економічне й маркетингове, там, де йдеться про послугу, ідеться і про маркетинг, і в цьому контексті розмова про послугу – це також і про те, що є не тільки послуга, але й той, хто її набуває.

Це не про «загравання» з клієнтом чи підрабузництво. А про усвідомлення набувача послуги як особи, очікування якої надавач послуги має задовольнити. Якісна послуга – та, яка задовольняє надочікування набувачів.

Неусвідомлення цього зараз часто призводить до зловживань службовим становищем в інституціях охорони здоров’я чи освітніх, засад яких раніше в нашому досвіді ніколи не торкалася маркетингова теорія. Нерідко співробітники державних чи комунальних закладів не усвідомлюють себе надавачами послуги, а свою аудиторію – її набувачами. 

Утім, розмова про надання послуг – про те, що їх надавач робить щось, що потрібно набувачеві, що якось вирішує його задачі чи сприяє цьому. У цій парадигмі стає значущим не тільки процес і навіть не результат надання послуги, а якісна зміна, яка є очікуваною і має відбутися з набувачем чи його справою.

У маркетингу та в медіа, де інформація є певним «продуктом», який надається споживачеві, ми сприймаємо продукт чи послугу не як те, що має задовільняти нас, а як те, що має задовільняти нашу аудиторію.

З цієї точки зору ми можемо подивитися і на інструменти, які застосовуємо для розповсюдження інформації закладів освіти. Вона має задовільняти, насамперед, не нас, а нашу аудиторію.

Сайт є одним з інструментів для розповсюдження інформації для певної аудиторії. Тож і у маркетинговій, і у медійній парадигмах інформація, яка розповсюджується за допомогою цього інструменту, має задовільняти потреби аудиторії. Майже всі сайти, які існують в інтернеті, створюються заради цього.

Які потреби і якої аудиторії задовільняє шкільний сайт? Про це поговоримо в наступних постах.

Що ви думаєте про клієнтоорієнтованість цього інструменту – шкільного сайту? Розкажіть у коментарях!

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, PayPal чи Патрон – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Become a Patron!

Підтримати сайт

Підписуйся на TeenCorr-листи

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»
functional photo
Здається, адміністрації багатьох столичних шкіл роблять такі сайти, щоб зручно на них було тільки їм самим. Тим не менше, один із сенсів будь-якого сайту – щоб на ньому було зручно відвідувачеві. Чим більше захаращене меню, тим більше сайт незручний. Чим меню простіше, чим чіткіші в ньому рубрики і чим менше в них рівнів підрубрик, тим сайт зручніший.
Більшість шкіл на своїх сайтах поводяться чиновницькі: меню зроблені під те, щоб розміщувати в них купи документів, які ніхто ніколи не читатиме. Таке враження, що в багатьох закладах вся шкільна бюрократія, невідомо, навіщо переноситься у веб. Про канцеляризми на шкільних сайтах читайте в наступних постах. Так чи інакше, забюрократизованість шкільних сайтів зовсім не сприяє створенню якісної архітектури.

Друга причина захаращеності меню шкільних сайтів – відсутність можливості зробити сайт так, як хочеться, тому їх роблять у межах того, на що є змога: безкоштовно. Так, тут ми знову повертаємося до наших розмов про неякісність сайтів, зроблених на конструкторах для безкоштовних хостингів. Такі сайти – навіть не позавчорашній, а якийсь мезозойський день.

Так, і на спеціальному конструкторах EDUkIT чи School champion, і на Тільді, і на Вордпресі теж можна зробити складне, захаращене меню з безліччю підрубрик різних рівнів та вкладень. Це призводить до того, що інформацію, яка має бути корисною, доводиться вишукувати спеціально, витрачаючи на це купу часу. Більшість відвідувачів це відверне від користування сайтом.

Щоб не робити захаращений рубрикатор, потрібно залучати веб-дизайнера, який запропонує якісь окремі кнопки та форми. Наприклад, контакти можна зробити кнопкою в меню, а можна просто винести у футер («підвал») сайту без усіляких кнопок, і всі контакти можна буде подивитися прямо з головної та з будь-яких інших сторінок сайту.

Більшість сайтів шкіл зроблені на School champion, EDUkIT, Тільді чи Вордпресі. На всіх цих CMS у меню можуть вивести головну сторінку. Деякі школи роблять розділ меню «Про школу» – дуже цікавий, бо там, зазвичай, розповідають про історію, унікальність і традиції закладу. Також майже на всіх сайтах є рубрики «Фото», «Відео» (чи «Галерея»), «Психологічна служба».

functional photo

Приклад зручного меню на сайті школи №96

Чимало шкіл роблять розділи «Учням» і «Батькам», які є одними з найбільш захаращених підрозділами декількох рівнів, бо в підрозділи потрапляє усе – від шкільних наказів і списків правил до просвітницьких буклетів громадських організацій.

Сайт київської школи №73 – приклад зручної навігації. Школа зробила на сайті два простих меню: головна – освітній процес – позакласна робота – для батьків і про школу – новини – фото – фінансова діяльність – контакти. Автори сайту майже в кожній із цих рубрик зробили підрубрики (підменю) другого рівня, деінде є підменю третього рівня. Третій рівень – це вже занадто, шансів, що хтось перейде на ці сторінки, майже немає, втім це компенсує лаконічність основних меню. Сайтом зручно користуватися. Про дизайн сайтів читайте в наступних постах.

functional photo

На сайтах багатьох шкіл розділ «Антибулінг» винесений у головне меню – його не потрібно шукати й можна перейти на нього одразу з головної сторінки. Щоб знайти цей розділ на сайтах столичних шкіл №№ 85, 87, 89 та інших, потрібно перейти на вкладку аж третього рівня, тобто, якщо вам справді потрібно дізнатися про роботу школи з цим явищем, вам доведеться перебрати всі меню досить уважно, щоб не тільки упевнитися, що в меню першого і другого рівня цього розділу немає, але й що він є у третьому. Для тих, хто справді хоче знайти інформацію школи по антибулінгу, це дуже незручно.

В хащах «менюшки»

Які ж рубрики точно захаращують сайт? Це рубрики типу «Корисні посилання», «Каталог статей» – інформацію, що розміщена в них, навряд чи хтось споживатиме, а меню ними перевантажується.

Дивний розділ, який є на сайтах багатьох шкіл – «Прозорість». Саме цей розділ демонструє, чи в школі розходиться слово з ділом. Звісно, добре, коли школа називає прозорість однією зі своїх цінностей. Проте цінностей може бути багато: чесність, старанність, наполегливість, повага… Що, їх усі виносити в меню чи підіймати, як прапор? Якщо школа провадить якусь діяльність для реалізації будь-якої з цінностей, про це можна розповісти в матеріалах про справи чи заходи, а не хизуватися нібито наявністю чесноти. Прозорою має бути вся діяльність школи, а не тільки кнопка в меню. Наприклад, навіть якщо в меню є кнопка «Прозорість», і при цьому на сайті неможливо знайти навіть адреси електронної пошти, контактів адміністрації, то про яку прозорість мова? Буває й навпаки: у розділах «Про школу» чи «Для батьків» є чимало даних про директора та заступників, їхні мобільні телефони, інші канали зв’язку – тож видно, що адміністрація нікуди не ховається, що школа прозора на ділі. А коли просто кнопка «Прозорість», і за цим немає реальних справ, реальної життєдіяльності – то яка ж це прозорість?

На деяких сайтах шкіл меню дублюється: наприклад, сторінки меню виводяться таким чином, що головна сторінка має і меню рядком, і те ж саме меню кнопками-фотографіями. Два рази «Про нас», два рази «Досягнення»… Практично, школа, яка зробила такий сайт, має три меню на ньому і ще дві кнопки, виведені на головну. Головна сторінка захаращена кнопками однакового змісту. Це геть ускладнює навігацію сайтом.

Як правило, найбільш захаращені меню – на сайтах, зроблених у конструкторах безкоштовних хостингів. Там навіть є кнопка «Форум», на жаль, у часи соцмереж геть нефункціональна. Кращий вибір роблять ті школи, які замовляють горизонтальне меню одним рядком. 

Перевірте, наскільки захаращене меню на сайті вашої школи: 

  • скільки в ньому рівнів підменю: один, два, три, чотири?
  • чи є в ньому нефункціональні кнопки, які непопулярні у відвідувачів?
  • вивчайте, як відвідувачі поводяться на вашому сайті – як про це дізнатися, поговоримо у наступних постах.

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, PayPal чи Патрон – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Become a Patron!

Підтримати сайт

Підписуйся на TeenCorr-листи

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»
functional photo
Кожен Івась має свій лас, і спроби виявити найкращі сайти в будь-якому разі будуть суб’єктивними. Проте ось наші лідери – найкращі, на погляд нашого видання, сайти 23 київських шкіл. Про показники, за якими ми обирали сайти, можна почитати у тексті «Якість шкільного сайту: загальні маркери».

Ми оновили публікацію, додавши до 17 шкіл ще 6, сайти яких не можна було не виділити з-поміж інших. Дивіться актуальний рейтинг! Згодом у ньому може з’явитися і ваша школа!

Юзер-френдлі сайти, функціонал яких відповідає веб-дизайну, можна віднести до «крутих»: там зрозумілий, неперевантажений, чіткий рубрикатор, а всі розділи наповнені функціонуючим (інформативним і адекватним рубриці) контентом і працюють. А ще там немає реклами. Окрім цього, чим кращі ці 17 сайтів, що стали лідерами в нашому огляді? Тим, що більшість із них має дизайн, який не роздратовує і не викликає стрімкого бажання закрити сайт і піти з цього інтернет-майданчику.

Хтось може думати, що найкращими мають бути сайти ліцеїв і гімназій, але ми, вивчивші всі сайти київських школ, упевнилися, що ніякого взаємозв’язку якості сайту зі статусом закладу не існує. Ви теж можете в цьому пересвідчитися, подивившись сайти-лідери цього огляду.«»

Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №96 ім О.К.Антонова. Сайт на WordPress, платний домен у зоні .com, реклами немає. Завдяки простому, не перевантаженому рубрикатору на цьому сайті не загубляться ні малі, ні старі. Рубрики не порожні, а наповнені актуальним, не застарілим, а актуальним контентом.

Сайт гімназії N143. Окрім неперевантаженого дизайну та рубрикатора на сайті є цікава опція аудіо. Використовуючи аудіо, адміністрація школи комунікує з батьками учнів. Примітно: на сайті можна побачити вірші, написані школярами. Усі рубрики наповнені відповідним контентом, є навіть список та розклад чималої кількості гуртків.

Ліцей № 144 ім. Г.Ващенка м. Києва також розмістив свій сайт у зоні .com. Усі рубрики наповнені відповідним контентом. Дуже цікаво – у вигляді нескладної інфографіки – представлена рубрика «Історія».  На сайті можна подивитися журнал ліцею.

Незважаючи на те, що сайт СЗШ №153 не є прикладом чогось надто модернового, але він є взірцем того, як можна зробити якісний веб-майданчик без складних налаштувань шаблонів. Новинна стрічка та рубрикатори наповнені релевантним контеном, до якого може легко дістатися будь-який користувач.

Школа №163 ім. М. Кирпоноса має гарний юзер-френдлі сайт, тому й потрапила до цього огляду навіть незважаючи на те, що не всі елементи на сайті є клікабельними. Контент, який розміщено під відповідним рубрикатором, дає змогу скласти уявлення про діяльність школи.

Середня загальноосвітня школа №175 використовує свій юзер-френдлі сайт не тільки для трансляції даних про заклад, але й для публікації актуальних новин про життя школи та школярів із різних класів.

Перша Русанівська середня загальноосвітня школа №182 у розповіді про заклад використовує елементи брендингу, і на сайті, створеному на Вордпресі, це видно. Крім цього, сайт має акуратну актуальну фотогалерею.

Веб-майданчик СЗШ №186 – ще один приклад того, як на системі School champion може бути створений безкоштовний, але якісний сайт. На головній розміщені слайди з фото зі шкільного життя та чіткий, не перевантажений рубрикатор, наповнений актуальною інформацією про школу.

Школа І-Ш ступенів № 190 користується сайтом, створеним на WP за найпопулярнішим принципом юзер-френдлі: рубрики та розділи чіткі, інтерфейс інтуїтивно зрозумілий. Сайт зручний, щоб батьки могли отримати інформацію про школу.

Гімназія №191 ім. П.Г. Тичини з поглибленим вивченням іноземних мов має сайт з унікальним дизайном і чистий інтерфейс. На ньому представлені відео зі шкільного youtube та фото школярів.

Сайт школи №273, створений на платформі For every, можливо, ще потребує налаштувань, проте найнеобхідніші рубрики на ньому вже з’явилися.

Середня школа №281 має сайт із зручною навігацією та юзер-френдлі дизайном. Це дає змогу розмістити навіть «канцеляристський» контент так, щоб будь-хто міг легко дістатися до нього й прочитати. Усе доступно і ясно, нічого зайвого.

Гімназія №283 створила сайт із дизайном, що запам’ятовується, проте не ускладнює навігацію. Сайт старанно проілюстровано – на ньому багато фото учнів.

Сайт школи І – ІІІ ступенів № 292 імені гетьмана України Івана Мазепи теж має оригінальний дизайн, що запам’ятовується, і також є прикладом того, як без складного програмування можна зробити простий та інформаційно насичений веб-майданчик.

І ще один чудовий приклад того, як можна просто зробити сайт школи без складного програмування. На сайті школи №304 легко можна знайти потрібну інформацію.

Сайт школи №309 привертає увагу юзер-френдлі дизайном і зручним виводом новин, які легко можна розміщувати через CMS. Налаштувати такий сайт може навіть той, хто не знається на програмуванні.

Спеціалізована школа І ступеня № 327 м. Києва з поглибленим вивченням іноземних мов підійшла до створення сайту відповідально, і має результат – чистий сайт з ілюстраціями та простим рубрикатором.

Школа №17  стала вісімнадцятою в нашому списку. На сайті вказано, що оплату домену та хостингу здійснює благодійна організація. Сайт має шаблон з оригінальним дизайном. 

Сайт гімназії №32 – також взірцевий. Чистий акуратний дизайн без перевантажень зайвими елементами, лаконічні меню.

Школа №50 – теж увійшла до рейтингу, бо має сайт із чистим дизайном, зручною архітектурою та навігацією. Добрий приклад того, як можна налаштувати сайт у CMS на гідному рівні.

Сайт Предславинської гімназії №56 – з оригінальним дизайном, акуратною стрічкою новин і зручною навігацією. 

Сайт школи №78 неможливо оминути – він є взірцевим. Так виглядає сайт, до створення якого долучилися спеціалісти.

Також якісний сайт у школи №94, незважаючи на те, що він ще доробляється, і не всі кнопки працюють. Сайт з чистим дизайном, зручною навігацією, зрозумілим, неперевантаженим меню. 

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, PayPal чи Патрон – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Become a Patron!

Підтримати сайт

Підписуйся на TeenCorr-листи

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»
functional photo

Що рухає дирекцією, яка погоджується на виробництво неякісних сайтів на безкоштовних доменах, можна тільки здогадуватися. Ми визначили декілька причин:

  • школа «не обирає» виконавця робіт зі створення сайтів, а погоджується на ту можливість, яку має, навіть якщо вона неякісна. Як кажуть, «подарованому коню…»;
  • школа, з метою економії, погоджується на створення неякісного сайту, навіть якщо має можливість замовити якісний;
  • дирекція не має уяви, яким має бути якісний сайт.

Можливо, ви зможете назвати якісь іще причини. Проте, як відомо, хто не хоче, шукає причину, хто хоче, шукає можливість. Про можливості створення якісного сайту читайте в наших постах!

***

Звісно, будь-кому хочеться, щоб сайти муніципальних шкіл були якісними. Але не всі школи вважають за потрібне над цим працювати. Щоб зробити огляд сайтів, ми сформулювали певні критерії оцінки. Принаймні, щоб визначити, чим саме відрізняється якісний сайт від неякісного.

Платний чи безкоштовний домен і хостинг – у цьому найперша різниця. Зазвичай безкоштовні домени і хостинги використовують або ті, хто тільки вчиться створювати сайти, або ті, хто не в змозі виділити на створення сайту хоч якийсь бюджет. Тому про більшість сайтів, що працюють на безкоштовних доменах і хостингах, казати «якісний» не доводиться. Як правило, це сайти, зроблені декілька років тому, несучасні, створені, щоб відв’язалися. Часто вони бувають з надокучливою рекламою, яку неможливо вимкнути, зовсім неадекватною освітній чи дитячій тематиці. Про сайти на безкоштовних доменах дивіться наш текст. Проте несправедливо записувати у «погані» геть усі сайти. Є сайти, створені в конструкторах безкоштовних хостингів більш-менш якісно.

За цим показником ми розділили шкільні сайти на непрацюючі – ті, які не працюють у силу якихось причин; неякісні – працюючі, але нефункціональні сайти, створені на безкоштовних доменах і хостингах з рекламою; задовільні – працюючі й створені на безкоштовних доменах і хостингах більш-менш якісно за іншими показниками; хороші – функціональні сайти на платних доменах і круті – функціональні сайти, які мають ознаки професійного веб-дизайну або якісного налаштування CMS.

Дизайн сайту та user-friendly інтерфейс – навіть якщо сайт налаштовано у безкоштовній системі управління контентом (CMS) чи в конструкторі хостингу, він може бути якісним і user-friendly, а може – жахом зі страшного сну веб-дизайнера.

Правильна структура контенту та його відповідність формам сайту – у веб-дизайнера, який працює над створенням сайтів, сіпатиметься око від споглядання деяких шкільних сайтів. Часто шкільні сайти – це яскравий приклад відсутності user-friendly. Ті, хто наповнюють такі сайти контентом, таке враження, роблять усе, аби зробити зміст сайту якомога незрозумілішім і нуднішим. У той час як сайт дитячого закладу, здавалося б, мав би бути чітким, ясним і таким, що зацікавлює.

Будь-який сайт – це канал комунікації. Тобто, форма сайту використовується, щоб передати у ній якусь інформацію, певні дані. Отже, перше, що природньо має бути реалізовано в сайті – він має транслювати контент у відповідній формі. Через сайт дирекція та педагогічний колектив школи намагається щось сказати суспільству, розповісти про свою роботу, про особливості роботи закладу тощо.

Проте складно зрозуміти, про що повідомляють, що транслюють сайти, у яких розділи – порожні або наповнені нерелевантним контентом; у яких незрозумілий, занадто офіціозний, просто нецікавий рубрикатор; складна навігація з багатьма вкладками тощо. Таке враження, що вони були створені не для того, щоб інформувати та комунікувати, а для того, щоб відвідувачі самі скоріше відмовилися від бажання спілкуватися. 

Контент структурують рубрики, сторінки сайту та різноманітні кнопки та форми. І звісно, сайт можна налаштувати так, що в ньому розбереться і дитина, і бабуся з дідусем, а можна – так, що й міністр та програміст нічого не зрозуміють.

Тому сайти, функціонал яких відповідає веб-дизайну, ми віднесли до «крутих»: там зрозумілий, неперевантажений, чіткий рубрикатор, а всі розділи наповнені функціонуючим (інформативним і адекватним рубриці) контентом і працюють. А ще там немає реклами.

До «хороших» ми віднесли сайти, на яких функціонал відповідає веб-дизайну, але рубрикатор неясний чи перевантажений, з зайвими підрубриками, із порожніми розділами або нефункціональним контентом, який можна було б і не публікувати. Або якісь інші проблеми з інтуїтивним розумінням інтерфейсу, навігацією, формами.

У колонку «задовільних» внесли сайти з відсутністю веб-дизайну, такі, що використовують функціонал у рамках пропозиції безкоштовних доменів і хостингів, із зайвими підрубриками, з нефункціональним контентом тощо. Це сайти «я його зліпила із того, що біло».

У колонці «поганих» – ті шкількі сайти, які взагалі не працюють або працюють на безкоштовних хостингах з надокучливою рекламою, яка не вимикається.

Звісно, коли порівнюєш сайти, одразу бачиш, яка школа налаштована на відкритість та комунікацію, яка – ні, а якій – байдуже чи руки не дійшли.

Дивіться рейтинги у наступних постах

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, Патрон чи PayPal  – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Become a Patron!

Підтримати сайт

Підписуйся на TeenCorr-листи

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»
functional photo

Шкільний сайт не має бути на безкоштовному хостингу, з доменом типу at.ua чи подібному. Утім, досі сайти деяких столичних шкіл висять на таких хостингах. Можливо, директору школи з таким сайтом звітують, що «усе працює». Проте насправді ні.

Сайти на таких хостингах містять низькопробну комерційну рекламу, яка не вимикається і в деяких випадках ПОВНІСТЮ заміняє собою контент. Тобто, відвідувачі сайту школи про школу не бачать нічого більше, крім низькоякісної реклами, яка дуже дратує.

Є сайти на безкоштовних хостингах, де реклама випадає автоматично, закриваючи собою всю сторінку. І для того щоб подивитися контент школи, здійснити елементарну навігацію сайтом, потрібно чекати певну кількість секунд за таймером – мовляв, тоді реклама вимкнеться. А в кого є час на це? Це дуже несучасне рішення, яке в сучасному світі роздратовує будь-кого: навіть нечасті відвідувачі обов’язково підуть з такого сайту й ніколи більше не заходитимуть.

functional photo

Сайт однієї зі столичних шкіл на безкоштовному домені

Одразу виникає чимало запитань до дирекції шкіл із такими сайтами. Що взагалі коїться з вашою комунікацією, якщо у вас навіть нормального сайту нема? Може, у вас таке відбувається не тільки в цьому, але й в усіх інших процесах, зокрема, у навчанні?

Ціна питання нормального, більш-менш якісного платного хостингу на місяць – близько 200 грн. А купити на рік домен можна за ціну піцци. Ураховуючи, що більшість шкіл мають домен у зоні kiev.ua, у столичних жителів є спроможність мати шкільні сайти на елементарно нормальних доменах і хостингах. Також є діджітал-системи шкільного менеджменту, які допомагають зробити безкоштовний, але прийнятний сайт. Тому ті школи, у яких це не так, мають викликати посилений інтерес районних управлінь освіти та міського департаменту.

Потрібно також ураховувати, що для тих шкіл, сайт яких усе ще вісить на безкоштовних доменах та хостингах, тобто, як сайт, практично, не працює, комунікаційно сторінка у фейсбуці чи іншій соціальній мережі стає компенсаторною. І про комунікації та презентацію школи загал судить по ній. 

Ми подивилися, як презентовані в інтернеті 10 шкіл, які ми обрали довільно. 6 із них узагалі не мають сайту. У одної сайт є, але не працює – можливо, не проплачений домен. В одній сайт зроблений безкоштовно, але прийнятно за допомоги системи шкільного менеджменту. У двох сайти розміщені на безкоштовних доменах типу at.ua, у одній з них верстка прийнятна, інший є нефункціональним через перезавантаження рекламою.

Яким має та яким не має бути шкільний сайт – читайте скоро в тексті:

Якість шкільного сайту: загальні маркери

Текст: Поліна Аксьонова
Фото: Andrew Neel

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, Патрон чи PayPal  – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Become a Patron!

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»
functional photo
Сторінці бути – це вже вирішено? І вести її будете ви? З чого ж почати цю роботу? Ми не будемо вдаватися в технічні подробиці створення сторінки у фейсбуці чи в інстаграмі – припустимо, усе ж таки ви знайшли помічника чи порадника, який підтримає вас у цьому. Сторінка вже створена? Отже, як із нею працювати? 

Ваша робота зі сторінкою складатиметься з таких дій:

періодичного створення та публікації контенту;

просування;

архівування;

І перше, що ви маєте зробити – організувати все це. Для чого потрібна організація цих процесів? Щоб можна було здійснювати управління, навіть якщо ви працюєте не одноосібно, а командою чи залучаєте фахівців.

Організація архівування. Щоб організувати процес, ви маєте:

знайти місце, де будуть зберігатися архіви шкільної сторінки. Найпростіший варіант – гугл-диск. Щоб інформація на цьому диску не плуталася з якоюсь іншою, зробіть для шкільної сторінки в соцмережі окрему адресу й відповідно окремий гугл-диск.

Створіть папки:

по роках та місяцях, у них – папки ТЕКСТ, ВІДЕО, ІЛЮСТРАЦІЇ. Можете придумати скорочення. Заповнюйте папки матеріалами, які вже були опубліковані на сторінці, відповідно до дат та видів контенту;

папки для додавання контенту чи обміну ним: наприклад, папку для нових фото, які ще не були опубліковані. Щоб не плутати їх з архівними, зробіть в імені папки якусь помітку, що допоможе вам ідентифікувати папку як таку, що містить неопублікований контент;

створити папки для контенту про персоналії: фото, тексти та інші дані, які містять інформацію про учнів чи колег, зберігайте в окреміх директоріях, це допоможе легко знаходити ілюстрації для нових текстів і поступово створювати біографію людини;

окремі папки з контентом про конкурси та фестивалі;

папки з контентом про художні роботи учнів та дорослих;

папки для дипломів;

Увесь цей контент ви зможете використовувати повторно та для створення нового контенту. Наприклад, якщо учень переміг в олімпіаді, ви зможете легко знайти його попередні дипломи та дані про перемоги та написати текст про його попередні досягнення. 

Надайте доступ до цих папок усім, із ким будете співпрацювати в проєкті; створіть список тих, кому ви надали доступ до папок з архівами та папок для спільної роботи;  

Також ви можете зробити невелику інфографіку, у якій відобразите перелік папок з контентом, який зберігається на вашому гугл-диску, роздрукувати й видавати тим, із ким ви обговорюєте кроки по проєкту в усному спілкуванні. Це спростить усю подальшу роботу над організацією процесу розвитку сторінки в соцмережі. 

Про організацію процесів періодичного створення та публікації контенту та його просування поговоримо в наступних постах.

Текст: Поліна Аксьонова
Фото: Kaitlyn Baker

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, Патрон чи PayPal  – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Become a Patron!

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»
functional photo
Ведете сторінку школи в соцмережах? Навіть якщо уявити, що її читають тільки люди з вашої школи, усе одно це дуже багато народу! Як зробити так, щоб контент був справді корисним і цікавим для них? Щоб знайти відповідь на це питання, давайте поговоримо про загальні принципи інформаційної роботи, яка пов’язана з періодичним розповсюдженням інформації. 

Розповсюдження інформації в закладах освіти – це мас-медійна робота. Можливо, ви не знали, але така інформація в теорії медіа відноситься до одного з видів масової. До іншого відноситься журналістика. Отже, з цієї точки зору освітня інформація та журналістика мають межпредметні зв’язки. Мас-медійність – це про те, що ви пишете/фоткаєте/знімаєте не лише для себе чи вашої подружки, а для певного загалу, який має певні ознаки, що визначаються соціологічно. Тобто, завжди можна визначити, які саме характеристики має група, для якої ви публікуєте. Наприклад, якщо ви ведете сторінку школи, вашими читачами, в основному, є учителі, батьки та учні. Проте також це можуть бути менеджери освіти, журналісти, дослідники – бачте, скільки різних груп читачів споживають інформацію, яку ви розповсюджуєте! Звісно, має сенс думати, чи відповідає і наскільки відповідає ваша інформація запитам та потребам кожної з цих аудиторних груп. 

Мас-медійна робота дуже часто пов’язана з періодичністю. Інформація розповсюджується не разово, а періодично. Це також додає цій інформації медійних ознак. І це дозволяє в певній роботі з розповсюдження освітньої інформації застосовувати видавничий підхід, який здавна організовує потік такої інформації й надає змогу керувати ним. Отже, інформацію, яка періодично публікується в певному медійному проєкті, наприклад, на сайті чи сторінці школи, можна класифікувати та організовувати у часі. Це означає, що процес підготовки та публікації вашої інформації на сайті чи сторінці школи є 100% керований. І спочатку він має бути організований відповідно до потреб аудиторних груп, які споживають вашу інформацію, а вже потім реалізований.

Інформацію можна організовувати у часі за формою та змістом. За формою – на певному носії та за певними видавничими критеріями. За змістом – відповідно до виду, ознак жанру, різновиду тексту, його мети тощо. Це про те, що, звісно, ви можете не знати видавничних критеріїв, бо ви не є спеціалістом у цьому. Проте те, що ви не є спеціалістом у видавничій чи редакторській справі, не скасовує того, що текст, який публікується на масовий загал, підлягає певним критеріям жанру, форми та видавничих вимог. Адже, коли ви пишете текст, ви чомусь застосовуєте правила пунктуації, навіть коли пишете для самого себе. Так само, коли ви створюєте текст для публікації, ви враховуєте не тільки умови та вимоги платформи, але й вимоги жанру й вимоги до оформлення. Ось про це ми більше поговоримо у наступних постах. 

– Якість матеріалів в органах масової інформації є завданням першорядним. Розбудова демократичної держави, впровадження ринкових відносин, національне відродження — усе це різко під­вищує відповідальність кожної людини, кожного члена суспіль­ства за продукт своєї праці, – писав відомий дослідник феномену масової інформації академік Анатолій Москаленко.

Сподіваємося, ця інформація була для вас цікавою. Шерте в соцмережах, ставте лайки, розповідайте друзям та колегам!

Фото: Rachel Coyne

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, Патрон чи  PayPal  – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»

Become a Patron!

functional photo
«Учитель-блогер»
Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, PayPal чи Патрон – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

«Учитель-блогер» – це не «мовний» проєкт. Тобто, ми на маємо на меті повчати вчителів мови та літератури, як їм правильно писати. «Учитель-блогер» – це про інше.

Освітянські професії все більше стають медійними. Кожна школа має свої медіа – блоги, сайти, сторінки у соцмережах та навіть канали. І всі ми знаємо, як це вибодовується! Освітян, яких призначили вести ці канали, зазвичай не відправляють на маркетингові чи журналістські курси, де б їм докладно розповіли, що можна, а чого не можна робити в публіцистичному мовленні. Якнайчастіше, учителі, завучі, які займаються інформуванням у школі, опановують медійні навички самостійно і нерідко просто… намагаються віднаходити велосипед. Ніби-то «створюючи» усе те, що дуже давно відомо й досліджено медійниками, журналістами, режисерами, маркетологами й докладно описано в підручниках цих галузей. 

Зрозуміло, у яких умовах учителі роблять усе це… Але ми живемо в ХХІ столітті, і всі ці речі мають відповідати сучасному рівню. Добре, якщо в учителя дитина – блогер чи родичі-маркетологи, і в них можна щось попитати. А якщо ні? 

Наш проєкт – для тих, кому немає в кого попитати, але є намір зробити шкільний блог добре та якісно. Ми вже маємо досвід проведення подібних майстер-класів та підготовки внутрішнього видання з подібної тематики у ЦТ «Шевченківець», де, під керівництвом І.Ю. Мосякової, у рамках внутрішніх комунікацій, робили газету з порадами щодо комунікаційної роботи в освітніх закладах. Проте наразі і вчителі, і ми – всі працюють онлайн, і є актуальними питання створення блогів та мікроблогів, тому наш спецпроєкт буде саме про це. 

Натомість у проєкті не буде «викладання мови». Ми розуміємо, навіть, що мовник, який зазирне до нашого проєкту, може побачити якісь мовні помилки. Ми будемо вдячні за інформацію про це. У спецпроєкті ми поговоримо про те, як:

  • створювати блоги – організаційні питання, контент-плани, мислення видавця;
  • які мовні кліше не варто використовувати в блогах та на сторінках у соцмережах;
  • як подолати «професійні обмеження» в мисленні й почати дивтися на текст ширше;
  • як зробити публіцистичний текст «живим»;

розглянемо багато інших питань та нюансів.

Платформа проєкту розвиватиметься і, сподіваємося, скоро переїде з TeenCorr за власною онлайн-адресою. Тому в навігації TeenCorr цього спецпроєкту немає, адже цей сайт – для підлітків, а не для вчителів! На сайті спецпроєкт можна знайти тільки за посиланням. Збережіть собі його, щоб легше було слідкувати за оновленнями! А також долучайтеся до сторінок проєкту в соцмережах та підписуйтеся на новини!

Читайте, учіться, розповсюджуйте в соцмережах, ставте лайки, пишіть із запитаннями нам на пошту!

Також усіх учителів-учнів запрошуємо до наших блогів про профорієнтацію в журналістиці: http://projournalism.in.ua, @projournalism, @journalismlessons та @journalisminfo в інстаграм та фейсбуці. Там ви знайдете більше інформації про публіцистичне мислення. 

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

Become a Patron!

«Учитель-блогер»

Фото: Arnel Hasanovic

Підтримати сайт / Support:

Ти можеш матеріально підтримати сайт – зробити довільний донейшн через Paypal. Щиро дякуємо, що ти цінуєш нашу працю й допомагаєш оплачувати витрати з утримування сайту! Тоді ми матимемо змогу заохочувати до співробітництва нових цікавих авторів і технічно розвивати портал. Щоб здійснити підтримку та зробити переказ, натисни кнопку Donate.

We will be able to encourage new interesting authors to collaborate and technically develop the portal. We sincerely thank you friends for appreciating our work and helping us pay for the costs of maintaining the site. You can Paypal.

Увійти / Login
[ultimatemember form_id="4322"]
Підпишися на щотижневий дайджест!
Долучайся до нас у всіх соцмережах і проєктах:
PayPal:
Підтримай роботу журналістів сайту!

© 2010-2021, ContentLab. Усі права захищені. Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті TEENСORR, дозволяється за умови посилання на teencorr.com.ua. Для інтернет-видань є обов'язковим пряме відкрите для пошукових систем гіперпосилання на http://teencorr.com.ua. Посилання має бути розміщене в незалежності від повного або часткового використання матеріалів. Гіперпосилання (для інтернет-видань) – має бути розміщене в підзаголовку чи в першому абзаці матеріалу.

Перейти к верхней панели