Close Sidebar

Teennews

movie, teens novelties,

27.10.2016

Відреставрований фільм «Ордер на арешт» (1926) Георгія Тасіна покажуть із живим музичним супроводом від самобутніх альтернативників «Вагоновожатые» у п’ятницю, 28 жовтня, у Довженко-центрі. Кіноперформанс відбуватиметься в рамках 46-го МКФ Молодість і осіннього циклу освітньої програми КУЛЬТУРФІЛЬМ: Femme Mute, присвяченого репрезентації жінки в українському німому кіно. 

Сюжет — про «червоних» та «білих». «Червоні» залишають місто, голова ревкому Сергій Каргальський просить свою дружину Надію залишитися й переховати в себе таємний пакунок із документами. «Білі» входять у місто й одразу з’являються з обшуком на порозі в Надії.

order-na-aresht

Пакунок не знаходять, однак Надію заарештовують. «Білий» офіцер-контррозвідник довго допитує її в садибі-штабі. Однак Надія твердо мовчить і сумлінно приховує місце знаходження пакунка, попри шантаж і загрози її сину, чоловіку і навіть глузду. Надію силують говорити, однак саме через навичку мовчання вона протистоїть раціональному світові чоловіків і війни.

Допит Надії Карагальскої перетворюється на радянський аналог судового процесу з «Пристрастей Жанни Д’Арк», які Карл Теодор Дреєр зніме через 2 роки після фільму Тасіна. Тому попри свою розважальну ауру зі шпигунськими перевтіленнями, психологічними тортурами та романтикою революційних комітетів, «Ордер на арешт» є роздумом про емансипацію жінки та її роль в історичних та соціальних процесах громадянських війн.

order-na-aresht

«Ордер на арешт» — перший український фільм у жанрі психологічної драми. Перший, що тематизує традиційне мовчання жінки. У 1930 році картину заборонили до показу як «нездорову, із психологічним надривом, що зображує жінку, як слабку істоту, і застарілу». Про стрічку різко висловлювалася в минулі роки офіційна критика, вважаючи її дрібнобуржуазною. Фільм був створений в УРСР, у Ялті. Сценарист: Соломон Лазурін. Оператор: Альберт Кюн. Художник: Володимир Баллюзек. У ролях: Віра Варецька, Хайрі Емір-заде, Алік Ліговецький, М. Кутузов.

У перформенсі, завдяки якому українці зможуть заново познайомитися з фільмом та його авторами, візьме участь гурт «Вагоновожатые», який активно пропагує електронну екологію, граючи electronic rock, IDM, spoken word. Цей колектив у 2013 році склали фронтмен дніпропетровського гурту «И друг мой грузовик» Антон Слепаков та гітарист Валентин Панюта, у минулому — учасник гурту «Lюк». Зараз серед «Вагоновожатих» також є Станіслав Іващенко.

Нагадаємо, «Культурфільм» – кінолекційна освітня програма Центру Довженка, із форматом, що виходить за рамки академічної кіноосвіти. У рамках проекту кіно намагаються розглядати в не тільки в соціальному та культурному вимірах, а й в історичному. Таким чином ця міждисциплінарна ініціатива поєднує сінефільський досвід з аналітичним: тематичні ретроспективи фільмів із критичним осмисленням — у форматі лекцій українських та іноземних кінознавців, істориків, філософів і дослідників культури.

Зокрема, цикл «Femme Mute» аналізує, яким було і як змінювалось в українському кінематографі 1920-х – початку 1930-х років бачення жінки, а також ставлення до ґендерного розподілу в суспільстві. Показово, що фільми початку століття піднімають проблеми, які й досі не були остаточно вирішені. Чи був сформований «жіночий погляд» на жінку у візуальних медіа і чи отримала вона свій голос в кіно і суспільстві через понад 120 років, відколи перша жінка з’явилася на екрані? Проект реалізується за підтримки Фонду Рози Люксембург в Україні.

Початок заходу — 19.00. Вхід вільний.

Тінкор

 

comments powered by HyperComments
Прочитать еще
Тинкорр в соцсетях
Напечатай и нажми Enter для поиска

© 2010-2017, ContentLab. Все права защищены. Использование любых материалов, размещённых на сайте TEENСORR, разрешается при условии ссылки на teencorr.com.ua. Для интернет-изданий обязательна прямая открытая для поисковых систем гиперссылка на http://teencorr.com.ua. Ссылка должна быть размещена в независимости от полного либо частичного использования материалов. Гиперссылка (для интернет- изданий) – должна быть размещена в подзаголовке или в первом абзаце материала.

Перейти к верхней панели