fbpx
Close Sidebar

Teennews

19.08.2021

Майже всі київські школи розмістили на своїх сайтах документи з протидії булінгу та телефони довіри. Майже, проте не всі. У деяких школах булінгу, вочевидь, уже немає. Зважаючи на те, що сайти деяких шкіл не існують, або на ремонті чи на реконструкції: №№ 7, 22, 35, 71, 104, 147, 164, 179, 183, 185, 187, 216, 229, 242, 252, 257, 298, 299, 306, 312, 330, хоч щось антибулінгове нам не вдалося знайти на сайтах шкіл №№ 4, 5, 14, 17, 31, 38, 40, 43, 55, 62, 64, 74, 75, 92, 97, 106, 108, 111, 113, 121, 124, 131, 132, 135, 137, 143, 144, 145, 148, 149, 153, 155, 158, 159, 162, 165, 169, 170, 171, 174, 177, 194, 202, 208, 210, 214, 219, 221, 222, 223, 224, 226, 230, 232, 235, 239, 245, 247, 256, 258, 260, 265, 268, 271, 273, 278, 279, 283, 285, 295, 303, 305, 309, 310, 318, 326, 329. Це не означає, що антибулінгової інформації на сайтах цих шкіл немає. Це означає, що шукали з метою знайти: тобто, перевірили всі підменю третього рівня, списки документів, різні блоки тощо. Але не знайшли. Може, раптом знайдеться. А може, ці школи вже перемогли булінг.

Безліч шкіл не створили окремий антибулінговий розділ на сайті, а просто обійшлися розміщенням антибулінгових документів. Окремий розділ меню «Стоп булінг!» («Антибулінг», «Протидія булінгу») має лише певний відсоток шкіл. І ще менший відсоток не заховав цей розділ десь, а розташував його наочно, у меню першого рівня.

Розташування розділу вкрай важливе, бо його практичне значення – швидко зорієнтувати батьків і дітей у прикрій ситуації. Інформація, що розміщується в розділі, потрібна саме для цього. Украй важливо, щоб дитина або доросла людина на емоціях, зайшовши на сайт, могла б легко побачити, куди телефонувати, до кого звертатися, щоб захистити себе. Підменю, заховані на другому-третьому рівні основного меню сайтів цьому не сприяють. Спробуй-но відшукай!

Як і за опису основних параметрів якості шкільних сайтів, так і у цьому разі ми помітили, що наявність чи відсутність розділу про антибулінг у меню першого рівня ніяк не пов’язана зі статусом школи. Цікаво, але булінгу радикально «немає» у деяких ліцеях та гімназіях столиці, принаймні, на сайтах про це ані слова. Натомість в інших закладах різного статусу цей розділ розміщено так, щоб його було справді легко знайти.  

З дизайну і контенту сайтів видно, що школи відчули себе зобов’язаними опублікувати шкільну антибулінгову документацію, посилання на законодавство і буклети різноманітних правозахисних організацій. Майже кожна школа опублікувала план заходів щодо запобігання булінгу. І лише деякі школи розмістили контент, який свідчить про проведення заходів – фото, розповіді про них. Видно, що в цих школах антибулінгові заходи справді проводилися.

Більшість шкіл в антибулінговому розділі публікує інформацію, спрямовану на дві аудиторії: батьків та дітей. Батькам – посилання на законодавство і зразки заяв, дітям – телефони довіри та деінде антибулінгові відео. Чи це достатня антибулінгова комунікація? Навряд чи.

Як комунікувати тему булінгу на шкільному сайті? Першим чином – виносити антибулінговий розділ в основне меню чи через окремий елемент на головну та інші сторінки сайту, щоб діти та дорослі могли легко його знайти. По-друге, контент розділу має чітко відповідати на запитання, що робити й до кого саме звертатися по допомогу. І буклетів громадських організацій тут явно недостатньо. З інформації розділу дитина та дорослий мають швидко зрозуміти, до кого саме вони можуть звернутися в школі. Звісно, найбільш адекватні тут – школи, які опублікували мобільний телефон чи вайбер директора – видно, що такі директори констатують, що несуть відповідальність за те, що коїться з дітьми. По-третє, інформація розділу має орієнтувати. Тобто, дорослий і особливо дитина з інформації розділу мають зрозуміти, що їм пропонують звернутися не стільки до особи, яка ось прямо тут щось зробить, а насамперед до особи, яка не залишить дитину один на один з проблемою, оперативно підтримає і зорієнтує. Більше про булінг – на нашій антибулінговій платформі http://teencorr.com.ua/bullyingua, https://www.facebook.com/uabullying, https://t.me/bullyingua, https://www.instagram.com/bullyingua. Потрібно прописати алгоритм дій для дітей: сказати, що вони можуть зателефонувати батькам, директору школи або класному керівникові чи розповісти їм про булінг при зустрічі. Інформація має бути видана таким чином, щоб дитина, читаючи, не відчувала «скляної межі» між собою та керівництвом школи в цьому питанні. Крім того, дітям потрібно роз’яснити, що права мають обидві сторони: і той, хто став жертвою булінгу, і сам булер, і обидві сторони можуть захищатися, проте школа в будь-якому разі сприятиме здійсненню законних прав.   

Аудиторій, на які спрямована антибулінгова інформація, не дві: не тільки батьки і діти. До цих аудиторій також належать і вчителі, і булери, і їхні батьки, і працівники різних інституцій, які мають відношення до цього питання. Це потрібно враховувати при створенні антибулінгової інформації для шкільного сайту. Лише декілька шкіл опублікувало інформацію про відповідальність за булінг, яка спрямована на тих, хто булліть. Більшість шкіл нічого про неї не сказали.  

Школа може комунікувати, що булер – це той, хто зазіхає на здоров’я іншої людини, тим більше, діти-булери, як правило, не поінформовані про якісь патологічні стани здоров’я своїх потенційних жертв, і не враховують цього, коли буллять. Проте за зазіхання на чуже здоров’я і життя є відповідальність за законом, і всі діти мають про це вчасно дізнаватися. Від того, як школа налагодить інформування про це, залежить відсутність толерантності дітей до булінгу. 

Тому для якісного інформування школи можуть розробити динамічні, оновлювані блоки сайту про булінг, а не просто статичні сторінки. Про антибулінг можна й потрібно регулярно писати в новинах школи та на сторінках у соціальних мережах із найпершою метою – просто поінформувати дітей про відповідальність, виховуючи в дітей звичку відчувати її.

Також школа має можливість зробити підбірку проєктів громадських організацій та різноманітних ресурсів про антибулінг та ознайомлювати дітей із цими проєктами у своєму інформуванні.

Фото: Dee 

Шановні вчителі! Сайт TeenCorr оголошує про запуск медійного спецпроєкту «Учитель-блогер», у якому наші редактори розбиратимуть приклади постів та блогів і розповідатимуть про особливості ведення блогів про школу та навчання, про написання публіцистичних текстів. Слідкуйте за оновленнями тут та за появою посилання на спецпроєкт! «Учитель-блогер» є безкоштовним проєктом, проте ви можете, за бажанням, робити донейшн через сайт, PayPal чи Патрон – це підтримає нас у створенні нових проєктів та розвитку тих, що вже працюють. Долучайтеся!

Become a Patron!

Підтримати сайт

Підписуйся на TeenCorr-листи

Чекаємо на вас у фейсбук, в інстаграм та на каналі телеграм.

«Учитель-блогер»


Прочитати ще
Підтримати сайт / Support:

Ти можеш матеріально підтримати сайт – зробити довільний донейшн через Paypal. Щиро дякуємо, що ти цінуєш нашу працю й допомагаєш оплачувати витрати з утримування сайту! Тоді ми матимемо змогу заохочувати до співробітництва нових цікавих авторів і технічно розвивати портал. Щоб здійснити підтримку та зробити переказ, натисни кнопку Donate.

We will be able to encourage new interesting authors to collaborate and technically develop the portal. We sincerely thank you friends for appreciating our work and helping us pay for the costs of maintaining the site. You can Paypal.

Увійти / Login
[ultimatemember form_id="4322"]
Підпишися на щотижневий дайджест!
Долучайся до нас у всіх соцмережах і проєктах:
PayPal:
Підтримай роботу журналістів сайту!

© 2010-2021, ContentLab. Усі права захищені. Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті TEENСORR, дозволяється за умови посилання на teencorr.com.ua. Для інтернет-видань є обов'язковим пряме відкрите для пошукових систем гіперпосилання на http://teencorr.com.ua. Посилання має бути розміщене в незалежності від повного або часткового використання матеріалів. Гіперпосилання (для інтернет-видань) – має бути розміщене в підзаголовку чи в першому абзаці матеріалу.

Перейти к верхней панели