Close Sidebar

Teennews

music, интервью,

19.12.2014

ukrsintezdnk

Надія Телеховська, «Синтез DNK»

прочитать на русском

Музиканти, завдяки яким українці можуть послухати відмінний арт-фолк-рок, випустили новий сингл «Янголи». Чаклували над двома піснями синглу в Хмельницькому — місті, в якому 11 років тому вони створили групу «Синтез DNK».

Коли з’явився гурт, в країні якраз панував умовний «неформат», слухачам активно пропонували всіляку «попсу», а дізнаватися про альтернативну музику було складно. Тепер познайомитися з авторською музикою стало простіше, і характерний вокал Наді Телеховської, фронт-вумен та авторки текстів пісень«Синтезу DNK», зазвучав у плеєрах поціновувачів арт-року по всій Україні.

«Колискова» і «Янголи темряви» — дві пісні, що ввійшли до синглу, стали реакцією музикантів на події такого складного для України року. Але, окрім студійної роботи, група не нехтувала й фестивальним графіком: західноукраїнським фанам музики «Синтезів» пощастило.

Пощастило й «Тінкору»: екслюзивне інтерв’ю з музикантами в самому кінці року, нарешті, було записано. Гітарист Антон Горбатюк, флейтист «Синтезу DNK» Валерій Телеховський та Надія розповіли про новий студійний запис та про нове звучання своєї музики.

— Коли ви не гастролюєте, ви виступаєте в клубах. Як ваша аудиторія сприймає, що ви їй пропонуєте не просто емоційну музику, а інтелектуальну?

Синтез DNK

Антон Горбатюк, «Синтез DNK»

Антон: одним із майже рідних місць для нас став місцевий паб у Хмельницькому. Власне, його постійні відвідувачі – це щось на зразок великої сім’ї, тому нам там завжди раді. Це як футбольна команда, що грає на рідному стадіоні – за підтримку ми можемо не хвилюватись. Але і стараємось викладатись на повну, бо це ж для своїх.

Валерій: постійні слухачі вже знають тексти і мелодику, і ми по їхній реакції плануємо майбутні концертні програми і прислухаємось до порад. Сприймають добре, на просто емоційну музику — своя публіка, на інтелектуальну — своя, кожен слухач має зараз змогу перед концертом ознайомитися зі стилем і репертуаром гурту в інтернеті.

Надія: особисто мені важко грати в клубах-пабах, я хочу більшої віддачі публіки, наша музика не така запальна, справді потребує від слухача задуматися, а не просто розслаблятися. В такі місця люди приходять відпочити і не забивати голову, і я їх розумію. Як на мене, свого слухача нам потрібно шукати в інших місцях, але я поки не придумала, в яких :).

— Які перспективи виступів на польських чи угорських фестивалях? Плануєте?

Антон: плануємо. Я бачив, як падала зірка, загадав бажання і тепер мовчу, бо ж не збудеться ;).

Валерій: так, плануємо. До прикладу, у мене є думка, що ми будемо за кордоном цікаві поціновувачам музики, не зважаючи на те, чи пісні українською мовою, чи ні. У нас доволі складна музика, чомусь ввижається, що західний слухач більше підготовлений до важкого матеріалу.

Надія: дай Боже, наступний рік відкриє більше можливостей, тим паче, ми прикладаємо купу зусиль для цього.

Синтез DNK

«Синтез DNK» на Острог-фесті-2014

— Цим літом і на початку осені на яких фестивалях ви були? Як відіграли? Як вам досвід виступів на опен-ейрах? Як звук?

Антон: завжди важко виступати на великих фестивалях, коли ти молодий, свіжий виконавець. Тебе можуть недооцінювати, ставитись зверхньо, а інколи взагалі «кидати». Потрібно вміти стояти за себе.

Валерій: бували проблеми зі звуком, але то теж досвід — вміти зіграти, коли не всі умови, які потрібно. Тепер ми знаємо, що має бути свій звукорежисер на фестивалі, бо штатні часто не в курсі, як визвучити певні інструменти, до прикладу, флейту. Це дуже важливо, адже мій інструмент духовий, не елекричний, тут потрібна хороша апаратура та вміння звукорежисера правильно виставити частоти.

Надія: у цьому році були лише на Острог-фесті. Ще мали запрошення на «Республіку», але не склалося.

— Які є «особливості» життя музикантів на Західній Україні: чи є якісь тусовки, фестивалі, місця для виступів, які є справжнім місцем тяжіння для музикантів західних областей, але, наприклад, киян туди рідко запрошують? Щось таке, локальне, але «лише для своїх»?

Синтез DNK

Обкладинка синглу «Янголи»

Антон: у цьому році з відомих причин багато тусовок та фестивалів накрилось. Тим не менш, з’явилися нові андеграундні тусовки: майстерні, культурні та освітні центри, діяльність яких є некомерційною та спрямована на просвітництво. Цікавою новинкою у Хмельницькому стали джем-сейшени – це навіть не подія, а така випадковість, коли, не домовляючись і не плануючи заздалегідь, різні музиканти збираються, щоб разом пограти собі на радість, імпровізувати, знайомитись. Вперше ми взяли участь у джемі на презентації нашого синглу. Гості-музиканти приєдналися до нас, щоб після основної програми виконати музичні варіації на тему класичних хард-рокових та гранжових композицій. У цьому році в різних музичних пабах такі джем-сейшени трапляються достатньо часто.

Валерій: всі фестивалі, які проходять на Західній Україні, не є чисто «для своїх», і це було б нецікаво… Було багато гуртів із різних регіонів України, у тому числі, дуже багато з Києва. Колись були місцеві сейшени, але щось воно все заглохло, маємо надію, що відродиться.

Надія: на усякі тусовки-фестивалі запрошують музикантів відомих чи більш-менш відомих, незалежно від області. А невідомим молодим гуртам пробитися туди важко, проходиш через якісь відбори, що базуються на смаках більшості чи організаторів фесту. Здебільшого ж музиканти мають можливість виступати у клубах та пабах. На щастя, усе більше чую, як людям хочеться просто концерту, а не йти до клубу, щоб заливатися алкоголем під музичний супровід. Це дає надію :).

Синтез DNK

Валерій Телеховський, «Синтез DNK»

— Якщо вірити деяким польським політикам, Радославу Сікорському, наприклад, у жителів західних областей України насправді нещодавно була «нагода» стати «поляками» — така ж сама, як зараз у жителів східних міст є «можливість» стати «росіянами». Чи це може мати значення для українського музиканта – чи він житиме, може статися, під Польщею або під Росією? Що значить у таких реаліях бути українським музикантом?

Антон: у справжніх, на мій погляд, музикантів немає раси, національності чи віросповідання. Ти можеш бути українцем, співати німецькою мовою про джунглі, граючи на японському народному інструменті – ти все одно музикант, митець. Ти твориш музику та пісні, поклик до яких у тебе в душі, а не в паспорті.

Валерій: я ніколи впливу Польщі в Хмельницькому не відчував. Тут нема ні польського радіо, ні телебачення. Хіба костьол, але я не релігійна людина. Раніше в нашому місті відчувався вплив російської культури, усе через те, що в радянський час було багато військових-переселенців. Зараз, нарешті, переважає українська культура. Тому я не можу уявити, як це — «змінити громадянство», і не хочу уявляти. Я знаю, хто я є, і цього не змінити.

Надія: я не чула таких заяв, не можу їх коментувати. Хтозна, хто і коли таке «ляпнув». Я скажу не про українського музиканта, а про західноукраїнську людину загалом. Жодного разу я не чула від когось із західної України, що він є поляк, бо має польське коріння. Я можу говорити про це з упевненістю, бо сама не хмельничанка, а яремчанка. Куди вже західніше. Я не скажу, що там люди кращі, чесніші чи людяніші, зовсім ні, але вони точно знають, хто вони, і яким коштом далося це знання, теж не забувають. Якби зараз Польща почала агресію в Україні, повір, було б те саме, що на Сході, Україна б піднялася і стала кісткою поперек горла. Якби ж Україна перестала бути Україною, я б шукала можливість втікти звідси туди, де можна хоч здалеку, але вільно любити свою країну.

Синтез DNK

«Синтез DNK» на Острог-фесті-2014

— Ось тут запитання з зали, друзі цікавляться: чи ваш гурт виник унаслідок зіткнення вантажівки з бананами з міським фонтаном, чи ви просто всі вчилися в одному класі?

Антон: зіткнення вантажівки і фонтану. Безумовно.

Валерій: так і є. Гарне порівняння, будемо використовувати.

Надія: була потреба грати, а якщо ти чогось хочеш, то це стається. Цікаво що усі ми різного віку, але маємо схожі погляди на життя. Не завжди, звісно, усе гладко, так, наприклад, зараз ми будемо мати заміну в гурті. Наш любий бас-гітарист став екс. У нього трохи інші бажання та плани, ми звісно віримо, що в нього усе збудеться.

— У тих умовах, що вже не одне десятиліття наявні в Україні для музикантів, що для вас важливіше: встигати фіксувати вашу музику на носіях – тобто, випускати альбоми, чи виступати?

Антон: для мене особисто найголовніше — встигнути. Встигнути реалізувати свого внутрішнього музиканта-композитора, всі ідеї, які народжуються, амбіції і бажання. Невідомо, скільки часу залишилось до того моменту, як всередині мене згасне той молодий творчий вогонь. А як я їх реалізую – через виступи, чи записи – це не так важливо.

Валерій: мені потрібні і записи, і виступи. Це різні творчі процеси, різні емоції.

Надія: я найбільше люблю репетиції, саме на них ти ростеш, а виступи та записи — це лише показ досягнень. Я знаю, що часу у мене багато, рівно стільки, щоб встигнути зробити усе потрібне.Тому нема чого спішити, усе станеться так, як треба. На відміну від Антона, мій творчий вогонь залежить не від віку, а від внутрішньої наповненості.

Синтез DNK

Антон і Валерій, «Синтез DNK»

— Як вважаєте: які у вас є переваги в музичній індустрії перед тими, хто намагається займатися музикою в інших областях країни?

Антон: в нас не зривають концерти через політичні чи комерційні мотиви. Нас не переслідують релігійні фанатики — та й було б за що. Але в принципі це не є якоюсь особливістю. Можна сказати, що Україна ще вчора була спокійним місцем, і в кожному її куточку були рівні можливості для музикантів. Щодо музичної індустрії — можливо, найбільші українські фестивалі відбуваються саме в західній частині нашої країни: ZaxidFest, Файне Місто, Республіка тощо. Це безсумнівно має сильний вплив на потенціал та можливості молодих гуртів.

Валерій: для творчості область не дає переваги, зараз можна виступати не тільки в свому регіоні. І слухати музику, формувати свій смак зараз дуже просто та доступно, бо є Інтернет. Місце перебування чи проживання мало впливає, більше впливає бажання розвиватися та творити.

— Чи можливо таке, як на вашу думку, щоб деякі дуже відомі представники російського року перестали бути ідеологами та джерелом натхнення для українців? Чи Цой, БГ та Гарік Сукачьов — це ознака часу, культурний код, без якого ми – не ми?

Синтез DNK

Надія, Антон, «Синтез DNK»

Антон: а вони були такими? Ну звісно, багато людей, зокрема музикантів, полюбляє музику Цоя і БГ. Але називати їх ідеологами – це зовсім інше. Якщо ж ми говоримо про приклади для наслідування, про «хрещених батьків музикантів», то в Україні є не гірші, а може й кращі, кандидати: Брати Гадюкіни, ВВ та інші. На відміну від моїх ровесників, яких батьки чи старші брати знайомили з музикою, які якраз таки вибудовували музичне сприйняття молоді на образах «російського року», мій шлях до музичного дзену був незалежним від впливу батьків. Насправді сьогодні я приношу батькові записи нових чи старих виконавців, яких він ще не чув, і вони йому подобаються. Для мене музика – це культура як така, а не прояв чиєїсь культурно-географічної, етнічної чи іншої приналежності. Я скажу, шо мої музичні вподобання не впливають на мою національну чи культурну самоідентифікацію, і навпаки.

Валерій: це доволі хороші музиканти, хто слухав, той і буде слухати. Мене особисто більше надихають західні гурти: «Pink Floyd», «Jethro Tull», «King Crimson» та багато інших.

Надія: о, як я люблю БГ та Макаревича, дуже рада, що вони мене не розчарували. Українцям насправді чудово, вони змогли всотувати музику різними мовами, різних спрямувань. Для мене БГ, Макаревич, Чубай чи Скрипка — це все «мої» музиканти, я люблю їх однаково. Оскільки важливіше те, що ти кажеш, а не якою мовою.

— Чи є інші колективи, з якими би ви хотіли зробити щось разом – або записатися, або виступити?

Антон: є два варіанти – один реальніший, інший — більш важкий, до нього треба довго та наполегливо йти. Перший: це спільний, як то кажуть, одноденний проект з українським кантрі-бардом Сашею Булем. Відвідуючи його концерти у Хмельницькому та поспілкувавшись із ним, ми знайшли багато спільного в нашому баченні авторської музики. Тому створити щось разом було б чудово. Другий варіант: хтось із моїх найулюбленіших музикантів – Стівен Уілсон чи Джон Олі́ва.

Синтез DNK

«Синтез DNK»

Валерій: є хороші українські, з якими можна було б виступити: «ВВ», Гайдамаки,Тарас Чубай… Вподобань багато. Щодо західних гуртів — поки промовчу :).

Надія: я абсолютно не маю такого бажання. Це таке собі паразитування на відомих музикантах. От коли ми станемо відомим гуртом, тоді можливо. Якщо просто виступ на одній сцені — то я дуже люблю «Кому вниз», «Плач Єремії», «ВВ», тут я з радістю. А ще можу здати в «оренду» музикантів, якщо дуже попросять :)).

— Як вам звук у новому синглі?

Антон: я неймовірно вражений роботою Володимира Муляра, нашого звукоінженера. Його зведення і мастеринг майже одразу задовольнили всіх учасників гурту. Ніби він проник у наші думки та знайшов там наші фантазії, які втілив у життя. Під час запису дуже цікаво стежити за процесом, коли усі музиканти хоча і записуються окремо, але працюють разом.

Валерій: те, що вийшло, нам дуже сподобалося, але звукорежисерів довелося трошки помучити.

Надія: писалися на студії в Хмельницькому у Петра Новікова, зводив записи Володя Муляр. Так як це перший наш запис у такій якості, то ми були просто щасливі від звуку та зведення :)). Тепер пристасті трохи вляглися.

Синтез DNK

Валерій і Надя, «Синтез DNK»

— Звісно, це трохи дивно — розповідати про музику словами. І все ж: ось ваш новий реліз «Янголи», опублікований в Інтернеті…

Надія: це цифровий реліз із двох пісень: «Янголи темряви» та «Колискова». Внутрішньо була потреба почати наш вихід у світ саме з цих пісень. Ще самі працювали над картинкою до синглу. Шукали ангела крамничками, вигадували, як же його підпалити, фотографували. Було цікаво.

Антон: візитна картка.

Валерій: ми вирішили йти такими кроками: сингл, міні-альбом і повноцінний альбом.

— Де й коли найближчі виступи?

Антон: зараз ми проходимо через зміни в складі. Після цього розраховуємо на новий запис і заплануємо якнайбільше концертів, щоб показати себе тим, хто ще нас не чув. Адже я знаю точно, що арт-рок люблять навіть сьогодні, хоч і в глибокому андеграунді.

Валерій: наразі в нас змінився бас-гітарист, і ми в пошуках барабанщика, тому поки працюємо, а потім в оновленому складі повернемося до концертної діяльності.

Синтез DNK

Надія Телеховська, «Синтез DNK»

— Як ви працюєте з лірикою – вона тільки в піснях реалізується, чи це може бути поетична збірка?

Надія: у мене є ще вірші, їх навряд чи покладеш на музику, хоча хто знає. Раніше була така задумка — випустити збірку. Я навіть показувала свої вірші Сергію Пантюку, коли він ще жив у Хмельницькому. Це було тисячу років тому. Якісь його редактори вірші мені «покоцали», зробили виправлення, і це зачепило моє его :))) Я і досі маю переконання, що чужу творчість перекроювати потрібно дуже обережно і з дозволу автора. До речі, вірш, який не сподобався редакторам, із часом став піснею і вийшов у синглі, це «Колискова». Дуже акуратно мені його підправила моя тепер інтернет-подруга, Тетяна Комарова. Тепер про збірку я подумаю, коли буду мати достатньо популярності. А зараз голова забита тільки музикою.

Поліна Аксьонова,
журналіст

comments powered by HyperComments
Прочитать еще
Тинкорр в соцсетях
Напечатай и нажми Enter для поиска

© 2010-2017, ContentLab. Все права защищены. Использование любых материалов, размещённых на сайте TEENСORR, разрешается при условии ссылки на teencorr.com.ua. Для интернет-изданий обязательна прямая открытая для поисковых систем гиперссылка на http://teencorr.com.ua. Ссылка должна быть размещена в независимости от полного либо частичного использования материалов. Гиперссылка (для интернет- изданий) – должна быть размещена в подзаголовке или в первом абзаце материала.

Перейти к верхней панели