Close Sidebar

Картинка профиля Teennews Teennews

festival, movie, music, style life, teens novelties,

11.07.2017

17 липня в «Зеленому театрі» на Одеському міжнародному кінофестивалі Довженко-Центр презентує епохальну стрічку «Небувалий похід» (1931) Михаїла Кауфмана. Показ фільму відбудеться в живому музичному супроводі композитора Антона Байбакова та його музичного колективу: вокалістки та  піаністки Софії Турти, піаністки Варвари Турти, барабанщика Андрія Надолського, басиста Єгора Гавриленка, віолончелістки Жанни Марчинської.

Michael Kaufman 1931 Nebyvalyi Pohod

Цей фільм десятиліття був захований у фондах одного з українських архівів і повернувся до культурного обігу 2015 року. Незаслужено забутий авангардистський шедевр, безцінний та трагічний документальний «Небувалий похід» — одна з останніх вершин українського авангардного кіно 1920-х. А ще — вимушений «гімн» сталінській колективізації. У ньому йдеться про механізацію українських сіл. Естафету розвитку у стрічці від села приймала промисловість – це показано на прикладі Харківського тракторного заводу, а також розміщений у Севастополі Червоний флот.

Вихід стрічки припав на транзитний історичний етап, коли на зміну українізації, автономії кіновиробництва під егідою ВУФКУ та творчій свободі 1920-х прийшли люті часи «червоного терору» та «єдиного художнього методу». Стрічку зняв Михаїл Кауфман, брат Дзиґи Вертова та співавтор його «Людини з кіноапаратом». Відзняти кадри він зміг у «Гіганті» — одному з найбільших радгоспів СРСР.

Проте й режисер скоро опинився в певній перехідній ситуації. Лишилися позаду успіхи його попередніх фільмів «Ясла» та «Навесні». Його брат та колишній соратник Дзиґа Вертов назавжди залишив Україну. «Кінокам» все частіше закидали «пасивне відображенні реальності». Із програмним звинуваченням «Місіонери чистого кіно» проти вчорашніх авангардистів виступив Микола Бажан.

Тож не дивно, що в «Небувалому поході» фактично змикаються між собою дві різні епохи, а пошуки експериментального «неігровізму» тепер ніби слугують темам партійних інструкцій щодо побудови «нової соціалістичної дійсності».

Створення музичного супроводу для «Небувалого походу» Антон Байбаков вважає своє першою насправді серйозною роботою в цьому напрямі. А критики говорять про неї не як про таперство або звукове оформлення, а як про переоформлення та повне переосмислення того, що ми бачимо на екрані.

На думку поціновувачів, завдяки цій музиці «Небувалий Похід» перестає бути пропагандистським фільмом про минуле і перетворюється на кіно про вічне. Симфонія, створена композитором, допомагає глядачеві усвідомити відчуття зв’язку з безіменними героями фільму, з людьми по той та інший бік екрану, із тими, кого давно вже немає в живих. Музика стає їхньою історією, розказаною без слів.

Нагадаємо, Антон Байбаков 2014 року створив саундтрек до фільму «Одинадцятий» Дзиґи Вертова.

Тінкор

За інф. Довженко-Центру

 

Молодіжну кіноретроспективу «Ніжний вік» можна подивитися на VIII Одеському міжнародному кінофестифалі || Чекін 14 — 22 липня

longread || Іван Козленко: «90-ті роки – це не морок і тінь. Відбувалися експерименти, новаторські речі»

Найбільший у Східній Європі фестиваль архівного кіно «Німі Ночі» стартує в Києві 11 травня || Чекін Довженко-Центр

Триває другий тиждень показів кіноальманаху «Українська Нова Хвиля. 20/16+» || Чекін кінотеатри міст України || Розклад

comments powered by HyperComments
Прочитать еще
Тинкорр в соцсетях
Напечатай и нажми Enter для поиска

© 2010-2017, ContentLab. Все права защищены. Использование любых материалов, размещённых на сайте TEENСORR, разрешается при условии ссылки на teencorr.com.ua. Для интернет-изданий обязательна прямая открытая для поисковых систем гиперссылка на http://teencorr.com.ua. Ссылка должна быть размещена в независимости от полного либо частичного использования материалов. Гиперссылка (для интернет- изданий) – должна быть размещена в подзаголовке или в первом абзаце материала.

Перейти к верхней панели